Polacy na pierwszym miejscu. 51% korzysta z adblockerów

.

Badania. Działanie AdblockeraKantar TNS opublikował wyniki globalnego projektu Connected Life 2016. Według zestawienia aż 51% polskich internautów używa w przeglądarkach internetowych wtyczek adblockowych. Jest to najwyższy wskaźnik na świecie. Co jest powodem?


Polacy mają dość reklam

Adblock to wtyczki przeglądarek internetowych, które blokują wyświetlanie reklamach - najczęściej typu pop-up - na stronach internetowych. Ponad połowa Polaków ma zainstalowane tego typu wtyczki. Co ciekawe, średnia europejska wynosi jedynie 30%.

Powodem zjawiska są agresywne kampanie reklamowe, które wpływają na wzrost odsetka osób chcących je zablokować. Skutkiem blokad jest tworzenie nowych mechanizmów wyświetlania reklam, które ominą adblockery. Konsekwencją jest wzrost irytacji użytkowników.

Tracą zwykli wydawcy

Agresywne i nachalne kampanie reklamowe przeprowadzają najczęściej największe polskie portale internetowe. To przez nie wprowadzane są ciągłe aktualizacje systemów blokad. Niestety tracą na tym wydawcy mniejszych serwisów, których niekonfliktowe reklamy są blokowane przez najprostsze mechanizmy.


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

reklama & public relations:

Zmiany kadrowe w polskim oddziale BBC Studios

21 wrzesień 2018

Polski oddział BBC Studio przeprowadził zmiany w strukturze oddziału. Krzysztof Giczewski objął stanowisko TV & Digital Sales Managera. Do zespołu dołączyła również Magdalena Puszczyńska i objęła stanowisko Sales Executive. Kim są nowe osoby i jakie...

Blisko 4 miliony reklam piwa. Polska w czołówce

10 lipiec 2018

Liczba reklam piwa w Polsce znacznie przekracza średnią europejską. W ciągu 10 miesięcy 2017 roku przekroczyła 780 tys., a w ciągu 16 lat – blisko 4 mln. Rośnie również wykorzystywany czas antenowy przeznaczany na reklamy...

Jarosław Śliżewski dyrektorem obszarów cyfrowych Agory

30 grudzień 2017

Nowy rok przynosi również zmiany kadrowe. Z początkiem stycznia Jarosław Śliżewski obejmie stanowisko dyrektora obszarów cyfrowych Grupy Radiowej Agory. Od kilku miesięcy, w ramach pracy w Gazeta.pl, Jarosław Śliżewski pełnił rolę szefa projektu Tokfm.pl.

Michał Siegieda rzecznikiem prasowym WP

27 październik 2017

Z początkiem listopada nastąpi zmiana na stanowisku rzecznika prasowego spółki Wirtualna Polska Holding. Obowiązki obejmie Michał Siegieda, który będzie odpowiadać za komunikację zewnętrzną. Zastąpi na stanowisku Katarzynę Szczepanik, która z końcem października rozstaje się z...

Mikołaj Nowak dyrektorem marketingu Nowa TV i Fokus TV

23 sierpień 2017

Mikołaj Nowak objął funkcję dyrektora marketingu i promocji dwóch telewizji z portfolio Grupy ZPR Media - Fokus TV i Nowa TV. Nowak będzie odpowiadał za budowę i realizację strategii marketingowo-promocyjnej oraz wzmocnienie siły marki obu...

Zmiany w strukturze dyrektorów Radia Eska, VOX i Wawa

14 lipiec 2017

Grupa Radiowa Time, do której należą stacje radiowe Eska, VOX FM oraz Radio Wawa, postanowiła zmienić strukturę zarządzania w regionach. Teren nadzoru zwiększył się dla Magdaleny Talarczyk oraz Mariusza Zawiejskiego.

Magdalena Błaszczyk dyrektorem programowym TV Puls

05 czerwiec 2017

Magdalena Błaszczyk dołączy do zespołu TV Puls. Obejmie stanowisko dyrektora programowego i będzie odpowiedzialna za realizację strategii programowej kanałów TV Puls i Puls 2. Do jej zadań będzie należeć m.in. zarządzanie ramówką oraz nadzór merytoryczny...

Ranking cytowalności. Jakie media najbardziej opiniotwórcze?

09 maj 2017

Instytut Monitorowania Mediów przedstawił miesięczne zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów. W pierwszej trójce najbardziej popularnych tematów znalazła się wypowiedź Marine Le Pen o sojuszu z PiS, a także temat dotyczący wyboru szefa Rady Europejskiej oraz wypadku...

Agnieszka Somerville dyrektorem dystrybucji NBCUniversal

13 marzec 2017

NBCUniversal powołało Agnieszkę Somerville na stanowisko Director of Affiliate Sales, Poland. Somerville będzie koordynowała wszystkie działania dystrybucyjne związane z portfolio na terenie Polski a także będzie zajmowała się zarządzaniem współpracą z kluczowymi klientami.

Kamil Dąbrowa redaktorem naczelnym Radia ZET Gold

15 grudzień 2016

Dziennikarz Kamil Dąbrowa został redaktorem naczelnym Radia ZET Gold. W środowisku radiowym debiutował w stacji Radio Jazz. Następnie pełnił funkcję dyrektora programowego Radiostacji a także dyrektora - redaktora naczelnego Polskiego Radia BIS.

Marta Jakowluk nowym szefem HR w UPC

02 listopad 2016

Do zespołu UPC Polska dołączyła Marta Jakowluk. W firmie obejmie stanowisko szefa HR. Jakowluk w ostatnim czasie pracowała na stanowisku dyrektora HR na Polskę i kraje bałtyckie w Unilever Polska. Jest absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu...

Polacy na pierwszym miejscu. 51% korzysta z adblockerów

27 październik 2016

Kantar TNS opublikował wyniki globalnego projektu Connected Life 2016. Według zestawienia aż 51% polskich internautów używa w przeglądarkach internetowych wtyczek adblockowych. Jest to najwyższy wskaźnik na świecie. Co jest powodem?

stat4u