Nowa stacja na starych zasadach – Czwórka PR

Reklama
Cywrka Polskie Radio2 sierpnia Polskie Radio zmieniło nazwę stacji Euro, która jest skierowana młodzieży. Od wczoraj stacja zaczęła funkcjonować jako Czwórka. Zmiana wprowadzona przez państwowego nadawcę, ma na celu ujednolicenie nazewnictwa używanego przez programy Polskiego Radia.



„Zmiana nazwy jest logicznym dopełnieniem nazewnictwa pozostałych anten Polskiego Radia. Skoro mamy Jedynkę, Dwójkę i Trójkę, to Czwórka wydaje się oczywista i naturalna. W oficjalnych dokumentach Czwórka – niezależnie od nadanej nazwy handlowej – zawsze funkcjonowała jako Program 4, dlatego zmiana ta nie powinna budzić niczyjego zdziwienia” –– mówi Krzysztof Łuszczewski, dyrektor i redaktor naczelny Programu 4 Polskiego Radia.

Zmianie nazwy towarzyszy także zmiana identyfikacji wizualnej. Polskie Radio przygotowało nowy logotyp, w barwach czarno-żółtych. Jak informuje nadawca logotyp symbolizuje dynamizm i ofensywność, przyciąga uwagę, reprezentując cechy, jakie ma Czwórka. Połączenie tych dwóch kolorów ma wskazywać na alternatywny, łamiący konwencje charakter Programu 4.

Grupa odbiorców Czwórki pozostaje bez zmian. Słuchacze Programu 4 to ludzie w wieku 20-40 lat i celem Czwórki nadal będzie docieranie do tej grupy odbiorców, z większym naciskiem na cechy socjograficzne, niż demograficzne.

Oferta programowa również się nie zmieni. Czwórka oferuje ambitny program dla Słuchaczy, którzy cenią oryginalne audycje autorskie, dobrą muzykę i ciekawe informacje, tworzone przez znakomity, doświadczony i pełen energii zespół dziennikarzy, którzy z oddaniem i profesjonalizmem realizują swoją pracę. Słuchacze Polskiego Radia Euro znajdą w Czwórce te same audycje, tych samych ulubionych prowadzących i tę samą muzykę, której słuchali dotychczas.

3 sierpnia na stronie czworka.polskieradio.pl, o godz 13:00 odbędzie się czat z Krzysztofem Łuszczewskim – dyrektorem Czwórki – podczas, którego będzie można porozmawiać o nowej identyfikacji i zmianie nazwy.


Reklama
Reklama