„Zmiana nazwy jest logicznym dopełnieniem nazewnictwa pozostałych anten Polskiego Radia. Skoro mamy Jedynkę, Dwójkę i Trójkę, to Czwórka wydaje się oczywista i naturalna. W oficjalnych dokumentach Czwórka – niezależnie od nadanej nazwy handlowej – zawsze funkcjonowała jako Program 4, dlatego zmiana ta nie powinna budzić niczyjego zdziwienia” –– mówi Krzysztof Łuszczewski, dyrektor i redaktor naczelny Programu 4 Polskiego Radia.
Zmianie nazwy towarzyszy także zmiana identyfikacji wizualnej. Polskie Radio przygotowało nowy logotyp, w barwach czarno-żółtych. Jak informuje nadawca logotyp symbolizuje dynamizm i ofensywność, przyciąga uwagę, reprezentując cechy, jakie ma Czwórka. Połączenie tych dwóch kolorów ma wskazywać na alternatywny, łamiący konwencje charakter Programu 4.
Grupa odbiorców Czwórki pozostaje bez zmian. Słuchacze Programu 4 to ludzie w wieku 20-40 lat i celem Czwórki nadal będzie docieranie do tej grupy odbiorców, z większym naciskiem na cechy socjograficzne, niż demograficzne.
Oferta programowa również się nie zmieni. Czwórka oferuje ambitny program dla Słuchaczy, którzy cenią oryginalne audycje autorskie, dobrą muzykę i ciekawe informacje, tworzone przez znakomity, doświadczony i pełen energii zespół dziennikarzy, którzy z oddaniem i profesjonalizmem realizują swoją pracę. Słuchacze Polskiego Radia Euro znajdą w Czwórce te same audycje, tych samych ulubionych prowadzących i tę samą muzykę, której słuchali dotychczas.
3 sierpnia na stronie czworka.polskieradio.pl, o godz 13:00 odbędzie się czat z Krzysztofem Łuszczewskim – dyrektorem Czwórki – podczas, którego będzie można porozmawiać o nowej identyfikacji i zmianie nazwy.