Dwa kosztowne naruszenia
Sprawa dotyczy emisji reklamy alkoholu 31 lipca 2014 roku o godz. 11:34. Nadawca naruszył ustawę, w której jest zapis o zakazie emisji reklamy napojów alkoholowych między godziną 6:00 a 20:00. Ponadto Telewizja Republika 5 sierpnia 2014 r. w godz. 15:00 – 16:00 przekroczyła limit 12 minut reklam w ciągu godziny zegarowej. KRRiT po analizie nieprawidłowości nałożyła karę w wysokości 10 000 złotych.
Niski wymiar kary był motywowany przez KRRiT wysokością przychodu przez Telewizję Republika za ubiegły rok oraz tym, że nie stacja od daty nadania koncesji nie była jeszcze ukarana.
Winny się tłumaczyTelewizja Republika w piśmie do KRRiT tłumaczyła się w następujący sposób:
„Emisja reklamy piwa została wypuszczona wskutek niedopatrzenia. Zwrócono osobom odpowiedzialnym za to uwagę, by taka omyłka więcej się nie powtórzyła.(…) Przyczyną emisji zwiększonej ilości reklam był błąd sytemu informatycznego. Zostało to dostrzeżone i błąd został naprawiony, zatem należy domniemać, że taka sytuacja nie powtórzy się w przyszłości. Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, by więcej takie błędy się nie powtórzyły. Usprawniliśmy zatem system informatyczny, przeprowadzono rozmowy z osobami odpowiedzialnymi za emisję reklam w celu eliminacji tego typu zdarzeń”.