Materiał Faktów TVN najczęściej cytowany. Raport „O tym się mówi”

Studio Faktów TVN | foto: TVN
Studio Faktów TVN | foto: TVN
Reklama

Raport najczęściej cytowanych informacji „O tym się mówi” otwiera materiał Faktów TVN. Zestawienie jest przygotowywane co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Poznaj listę najchętniej cytowanych informacji.

TOP 3 najczęściej cytowanych

Raport „O tym się mówi” za sierpień otwiera materiał redaktora Marka Nowickiego, który ujawnił nieprawidłowe działanie w rządowym serwisie gabinet.gov.pl. Przez to kilkaset tysięcy osób (głównie lekarzy), na podstawie wyłącznie numeru PESEL, miało wgląd w historię recept wypisywanych pacjentom. Na informacje Faktów TVN powoływano się 80 razy, co przełożyło się na zasięg 5,6 mln potencjalnych kontaktów z przekazem, co dało pierwsze miejsce w rankingu.

Druga pozycja przypadła Maciejowi Sandeckiemu z Gazety Wyborczej Trójmiasto. W artykule pt. „Posłanka Maciejewska nagrana przez b. dyrektora swojego biura. Partia ją zawiesiła i nie wystawi w wyborach”, autor opisał aferę z udziałem posłanki Nowej Lewicy Beaty Maciejewskiej, która miała dopuszczać się m.in. mobbingu wobec współpracowników. O ustaleniach Sandeckiego pisano w innych mediach 49 razy, a łączny zasięg publikacji oszacowano na ponad 4 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

„Promował sprzęt do leczenia autyzmu. Startuje z list Konfederacji” to artykuł Wirtualnej Polski, który uplasował się na trzecim miejscu podium. Jego autorka —  Żaneta Gotowalska-Wróblewska —  opisała przypadek dr. Marcina Sowińskiego, który został kandydatem do Sejmu Konfederacji. Jak ustaliła dziennikarka lekarz promował m.in. sprzęt do leczenia depresji i autyzmu, którego skuteczność nie została potwierdzona rzetelnymi badaniami. Na podstawie artykułu powstało 11 publikacji w innych mediach, a ich zasięg wyniósł blisko 3 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

Wspólny miesięczny raport

Raport Instytutu Monitorowania Mediów i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej. Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących informacji.

Reklama
Reklama