Rusza obowiązek korzystania z e-Doręczeń. Jak zalogować się?

e-Doręczenia. Rejestracja skrzynki, logowanie
Reklama

Korzystanie z systemu e-Doręczeń od 1 kwietnia 2025 roku będzie obowiązkowe dla przedsiębiorstw zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym przed 2025 r. Jak zalogować się i zacząć korzystać z nowej usługi?

Co to są e-Doręczenia?

E-Doręcznia to usługa, która umożliwia wysyłkę, odbiór i przechowywanie korespondencji elektronicznie. Usługa ma działać równoważnie z tradycyjnym listem poleconym  za potwierdzeniem odbioru. Zaletą systemu będzie możliwość nadania takiego listu elektronicznie i bez wychodzenia z domu lub biura. Co ważne, e-Doręczenia mają gwarantować pewność skutków prawnych.

Terminy rejestracji skrzynek

Od 1 stycznia 2025 r. obowiązek posiadania tego typu elektronicznych skrzynek mają instytucje publiczne oraz zawody zaufania publicznego. 1 kwietnia br. obowiązek ten obejmie również przedsiębiorstwa zarejestrowane w KRS. Firmy, które zostały zarejestrowane w CEIDG (przed 1 stycznia 2025 r.), będą musiały mieć aktywne skrzynki od 1 października 2026 r. Firmy, które rejestrują działalność w CEIDG albo w KRS od 1 stycznia 2025 roku, zakładają adresy i skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji.

Jak zarejestrować się i zalogować do e-Doręczeń?

Pierwszym krokiem jest założenie adresu do e-Doręczeń (AED) poprzez złożenie wniosku na platformie Biznes.gov.pl. Po aktywacji adresu przedsiębiorca uzyskuje dostęp do bezpłatnej skrzynki do e-Doręczeń, która umożliwia pełne zarządzanie korespondencją elektroniczną

Operator wyznaczony systemu 

Operator wyznaczony to podmiot, który realizuje w Polsce powszechne usługi pocztowe, w tym także usługi e-Doręczeń. Zostaje wybrany na 10 lat w konkursie, który organizuje Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Obowiązek wyboru operatora wyznaczonego wynika z przepisów Unii Europejskiej.  Rolę operatora wyznaczonego w Polsce aktualnie pełni Poczta Polska S.A

Pomoc w usłudze e-Doręczenia

Więcej informacji na temat e-Doręczeń oraz szczegółów związanych z wdrożeniem usługi można znaleźć na stronie Biznes.gov.pl oraz na infolinii Poczty Polskiej pod numerem (+48) 438 420 600.

 

Reklama
Reklama