90% negatywnych reakcji na nocne spotkanie Szymona Hołowni

Negatywne reakcje na nocne spotkanie Szymona Hołowni
foto: Polska 2050 Szymona Hołowni
Reklama

Nocne spotkanie marszałka Sejmu Szymona Hołowni zaangażowało użytkowników w mediach społecznościowych. Według badań ponad 90% wpisów to negatywne komentarze i reakcje internautów.

Spotkanie Hołowni z PiS ujawnione. Sieć reaguje

Z ustaleń dziennikarzy Radia ZET, „Faktu” i „Newsweeka” wynika, że w nocy z 3 na 4 lipca w mieszkaniu europosła Adama Bielana odbyło się nieformalne spotkanie Szymona Hołowni, Michała Kamińskiego oraz czołowych polityków PiS – w tym Jarosława Kaczyńskiego. Informacja o tajnym spotkaniu szybko wyciekła do opinii publicznej, wywołując gorącą dyskusję i falę krytyki, która znacząco wpłynęła na wizerunek marszałka Sejmu i lidera Polski 2050.

Zasięg 135 mln, dominacja negatywnych emocji

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 4 588 postów i materiałów wideo opublikowanych między 4 a 7 lipca 2025 roku. Użytkownicy wygenerowali ponad 2 miliony interakcji – w tym 160 tysięcy komentarzy i 1,8 miliona reakcji. Zasięg tych treści wyniósł 135 milionów, co oznacza, że statystyczny Polak powyżej 15. roku życia mógł zetknąć się z informacją średnio czterokrotnie.

Analiza sentymentu pokazuje jednoznacznie negatywny odbiór sytuacji:

64% reakcji wyrażało smutek

25% reakcji wyrażało złość

W komentarzach przeważały takie słowa jak „zdrada”, „rozczarowanie” czy „niewytłumaczalne”. Użytkownicy wyrażali emocje niezależnie od poglądów politycznych. Najczęściej pojawiały się stwierdzenia typu: „zdrajca to zdrajca, nigdy mu nie zaufam” czy „żadne tłumaczenia mnie nie przekonują”.

Największe źródła zaangażowania: Giertych, Lis, SokzBuraka

Analiza IMM wskazuje, że dyskusję napędzały profile o zróżnicowanym charakterze – satyrycznym, informacyjnym i politycznym. Najwięcej reakcji wygenerowali:

Roman Giertych (X) – 99,6 tys. interakcji

Tomasz Lis (X) – 73,7 tys. interakcji

SokzBuraka (Facebook) – 39,5 tys. interakcji

Kanał Zero (YouTube) – 39,3 tys. interakcji

Tomasz Gdula (YouTube) – 35,8 tys. interakcji

Jan Piński (YouTube) – 33 tys. interakcji

Instytut nie podał, ile z tych interakcji mogło pochodzić z fałszywych kont lub zostało wygenerowanych przez tzw. internetowych trolli.

 

Reklama
Reklama