Ma to na celu wykorzystanie nowych możliwości oferowanych przez satelity i podniesienie standardu usług platform cyfrowych Cyfra+ oraz Cyfrowy Polsat.
Zmiana parametru FEC zapewni operatorom większą pojemność na satelitach, pozwoli na korzystanie w pełni z możliwości, jakie oferuje nowoczesna flota satelitów Hot Bird oraz na zwiększenie jakości lub udoskonalanie usług i serwisów dodanych.
Cyfrowy Polsat i Cyfra+ zaplanowały zmianę parametru na 25 sierpnia o godz. 5.30. Spółki zdecydowały się na synchronizację działań, aby proces był jak najmniej dotkliwy dla abonentów obydwu platform.
Cyfra+ i Cyfrowy Polsat współdzielą wiele transponderów na satelitach Hot Bird i dzięki wspólnej akcji dekodery abonentów obydwu platform zostaną przeprogramowane jednocześnie.
Zmiana parametru FEC – w zależności od posiadanego przez abonenta dekodera – może spowodować zanik odbioru programów. Dotyczy to kanałów nadawanych za pośrednictwem transponderów Cyfry+ nr 110, 114, 15, Cyfrowego Polsatu – nr 74, 79 oraz – w ofercie CYFRY+ – pakietu kanałów audio Music Choice.
Dekodery wyposażone w funkcję „auto FEC” dokonają zmiany parametrów automatycznie, w sposób niezauważalny dla widzów (wszystkie nowe modele dekoderów Cyfrowego Polsatu oraz wszystkie modele.
Sagem, Strong oraz dekodery HD Cyfry+). Użytkownicy pozostałych modeli w razie zaniku obrazu, aby go przywrócić, będą jedynie musieli wprowadzić dekoder na kilka minut w tryb „standby” lub przeprogramować go zgodnie z instrukcją obsługi, np. poprzez włączenie funkcji wyszukiwania kanałów.
Operatorzy przygotowują kampanię informacyjną skierowaną do abonentów. Klienci Cyfry+ zostaną poinformowani o konieczności przeprogramowania dekoderów m.in. za pomocą paska widocznego na ekranie telewizora, planszy na kanale INFO (kanał 25), teletekstu Canal+, komunikatu w skrzynce odbiorczej dekodera, poczty elektronicznej i elektronicznego newslettera Cyfra+ Biuletyn, komunikatu głosowego na infolinii (IVR), strony cyfraplus.pl i serwisu Internetowe Centrum Abonentów.
Cyfrowy Polsat ze swoimi abonentami skontaktuje się telefonicznie, listownie, za pośrednictwem komunikatów na dekoder oraz SMS-ów.