Polacy dłużej przed telewizorem. Wzrost oglądalności stacji informacyjnych

Reklama

Oglądalność telewizji podczas koronawirusaSytuacja panująca w kraju z powodu pandemii koronawirusa, spowodowała konieczność pozostania w domu. Widzowie zaczęli oglądać telewizję częściej i dłużej. Poważny wzrost oglądalności na poziomie 76% odnotowały stacje informacyjne. Jakie jeszcze kanały zwiększyły oglądalność?

 


Zyskują programy informacyjne i dziecięce

Same programy informacyjne dostępne na polskim rynku zyskały 22%. Oglądalność wzrosła również wśród kanałów dziecięcych. Tutaj odnotowano wzrost o 17%.

Jak powiedziała Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce, „analizując  czas oglądania telewizji w ciągu ostatnich tygodni widzimy wyraźnie, w którym momencie Polacy uznali sytuację w kraju za naprawdę poważną: wzrost czasu poświęcanego na telewizję nastąpił 12 marca, czyli dzień po ogłoszeniu planowanego zamknięcia szkół i przedszkoli. 

Wzrost zainteresowania telewizją widoczny jest praktycznie w każdym pokoleniu, zarówno najstarszym jak i najmłodszym, jednak zdecydowanie najmniejszy jest wśród osób w wieku 13-24 lata, czyli tzw. pokolenia Z, które relatywnie najmniej czasu, spośród wszystkich grup wiekowych, spędza na oglądaniu treści telewizyjnych”.

Infografika:

{gallery}galeria/04_04_2020{/gallery}

Źródło: Nielsen

Reklama
Reklama