Sytuacja panująca w kraju z powodu pandemii koronawirusa, spowodowała konieczność pozostania w domu. Widzowie zaczęli oglądać telewizję częściej i dłużej. Poważny wzrost oglądalności na poziomie 76% odnotowały stacje informacyjne. Jakie jeszcze kanały zwiększyły oglądalność?
Zyskują programy informacyjne i dziecięce
Same programy informacyjne dostępne na polskim rynku zyskały 22%. Oglądalność wzrosła również wśród kanałów dziecięcych. Tutaj odnotowano wzrost o 17%.
Jak powiedziała Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce, „analizując czas oglądania telewizji w ciągu ostatnich tygodni widzimy wyraźnie, w którym momencie Polacy uznali sytuację w kraju za naprawdę poważną: wzrost czasu poświęcanego na telewizję nastąpił 12 marca, czyli dzień po ogłoszeniu planowanego zamknięcia szkół i przedszkoli.
Wzrost zainteresowania telewizją widoczny jest praktycznie w każdym pokoleniu, zarówno najstarszym jak i najmłodszym, jednak zdecydowanie najmniejszy jest wśród osób w wieku 13-24 lata, czyli tzw. pokolenia Z, które relatywnie najmniej czasu, spośród wszystkich grup wiekowych, spędza na oglądaniu treści telewizyjnych”.
Infografika:
{gallery}galeria/04_04_2020{/gallery}
Źródło: Nielsen