Oglądalność telewizji. Podsumowanie 2020 roku

Reklama

Miniony rok był bardzo istotny dla rynku telewizyjnego. Pandemia koronawirusa zmieniła ramówki większości stacji telewizyjnych. Wiosną zostały przerwane emisje sztandarowych programów. Jak te zmiany wpłynęły na oglądalność polskich kanałów telewizyjnych?

Strata udziałów głównych anten TV

W rankingu stacji pod względem udziałów w rynku – w grupie 4+ - straciły wszystkie anteny z tzw. „wielkiej czwórki” w porównaniu do 2019 roku. Na pierwszym miejscu uplasowało się TVP1 z wynikiem 9,66% (strata o 0,02 pkt. proc.). Na drugim miejscu zameldował się Polsat z wynikiem 8,36%. Główny kanał „słonecznej” telewizji stracił rok do roku aż 1,49 pkt. proc. Podium zamyka TVP2 z wynikiem 7,54% i stratą 0,80 pkt. proc. Na czwartym miejscu znalazł się TVN z udziałami na poziomie 7,49% i stratą 0,96 pkt. proc.

Poniżej prezentujemy zestawienie TOP10 w grupie 4+

  2019 2020  zmiana
stacja SHR % SHR %  pkt. proc.
TVP1 9,68% 9,66% -0,02%
Polsat 9,85% 8,36% -1,49%
TVP2 8,34% 7,54% -0,80%
TVN 8,45% 7,49% -0,96%
TVN24 4,47% 5,36% +0,89%
TVP INFO 3,64% 4,82% +1,18%
TV4 3,72% 3,64% -0,08%
TV PULS 3,50% 3,62% +0,12%
TVN7 3,21% 3,45% +0,24%
TTV 2,24% 2,16% -0,08%

dane: Nielsen Media

 

TVN24 z największym wzrostem w grupie

W grupie komercyjnej w zestawieniu rok do roku straciły wszystkie główne anteny. Największy wzrost tj. 1,02 pkt. proc. zanotował TVN24 w zestawieniu TOP10, osiągając 3,47% udziałów w rynku.

Wyniki oglądalności TOP10 w grupie komercyjnej 16-49

  2019 2020  zmiana
stacja SHR % SHR %  pkt. proc
TVN 11,06% 9,57% -1,49%
Polsat 11,02% 9,54% -1,48%
TVP2 7,16% 6,42% -0,74%
TVP1 6,27% 5,72% -0,55%
TVN7 3,65% 4,47% +0,82%
TV PULS 3,79% 4,02% +0,23%
TVN24 2,45% 3,47% +1,02%
TV4 3,51% 3,40% -0,11%
TTV 3,35% 3,39% +0,04%
TVP INFO 1,57% 2,34% +0,77%

dane: Nielsen Media

Reklama
Reklama