Udane półrocze kanału Eurosport 1. Wzrost oglądalności

Oglądalność kanału Eurosport w 2022 roku

Eurosport 1 odnotował w pierwszym półroczu br. wysokie wyniki w medialnym pomiarze telewizyjnym. Średnia oglądalność wyniosła ok. 51 tysięcy, a udziały w rynku 0,85%. O ile zwiększyła się oglądalność od ostatniego rekordu?

Pobity rekord oglądalności z 2013 roku

Tegoroczne wyniki oglądalności dotyczące liczby widzów są o 5% wyższe od poprzedniego rekordu, który miał miejsce w 2013 roku. Udziały w rynku wzrosły o 12%.

„Rekordowe półrocze (...) dla Eurosportu 1 to wyraz wielkiego uznania za codzienną pracę, którą wkładamy w rozwój anteny. Bardzo cieszy mnie też wysokie miejsce Eurosportu 2, które dowodzi, że dla wielu widzów marka Eurosport to synonim najlepszej stacji sportowej w kraju. Dziękuję wszystkim kibicom przeżywającym wraz z nami sportowe emocje i zapewniam, że w drugiej połowie roku także będzie ich mnóstwo” - powiedziała Dorota Żurkowska, Członek Zarządu TVN i dyrektor Eurosportu w Polsce.

 

Które transmisje z największą oglądalnością w Eurosport 1?

Na średni wynik złożyły się transmisje ze znanych wydarzeń sportowych jak: Puchar Świata w skokach narciarskich czy Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. W trakcie igrzysk Eurosport 1 osiągnął najwyższą oglądalność w pierwszym półroczu. Końcówkę drugiej serii i skok po medal Dawida Kubackiego podczas konkursu olimpijskiego na skoczni normalnej śledziło 2,2 mln osób, przy średniej oglądalności na poziomie 1,7 mln.

W styczniu Eurosport pokazywał Australian Open, w którym Iga Świątek dotarła do półfinału, a na przełomie maja i czerwca Roland-Garros zakończony drugim wielkoszlemowym triumfem Polki. Finałowy mecz Świątek z Cori Gauff przyciągnął do Eurosportu 1 ok. 1,38 mln widzów.

Eurosport 1 i Eurosport 2 to główne kanały sportowe TVN Warner Bros. Discovery.