W najnowszym zestawieniu oglądalności na ekranach telewizorów, przygotowanym przez firmę Nielsen, Polacy w maju mniej czasu spędzili przed ekranami telewizorów. Więcej szczegółów w opracowaniu wyników przygotowanych przez Echonet.info.pl.
W maju krócej przed TV
W maju Polscy widzowie mniej czasu spędzili przed telewizorami. Może to być powodem zakończenia sezonów wielu ulubionych seriali i programów lub dogodniejszą pogodą na spędzanie czasu poza domem. W maju widzowie spędzili na oglądaniu średnio 3 godziny i 32 minuty dziennie. To jest o 14 minut krócej w porównaniu do kwietnia 2024 r.
Telewizja kablowa na czele zestawienia
Największy udział utrzymuje telewizja kablowa, którą na telewizorach ogląda 33,3%. Na drugim miejscu uplasowała się telewizja satelitarna z wynikiem 30,0%. Wysoki udział 22,0% telewizji naziemnej pozwolił jej zająć trzecie miejsce.
W badaniach umacnia się streaming, który ogląda na ekranach telewizorów 8,6% użytkowników. W porównaniu do kwietnia 2024, w maju nastąpił wzrost o 2% w tym medium. Na pierwszym miejscu wśród serwisów streamingowych utrzymuje się Netflix, a na drugim YouTube.
Czym jest raport „The Gauge”?
Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (ang. Average Minute Rating). Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia.