Debata prezydencka organizowana przez „Super Express” zgromadziła miliony widzów w telewizji i online oraz wygenerowała rekordową liczbę wzmianek w mediach i Internecie.
Debata prezydencka „Super Expressu” – wyniki oglądalności
Debata została pokazana na żywo przez wszystkie polskie telewizje informacyjne. Według danych instytutu Nielsen Media, łącznie na pięciu kanałach wydarzenie obejrzało 3,4 mln widzów:
- Telewizja Republika – 1,22 mln,
- TVN24 – 1,21 mln,
- TVP Info – 518 tys.,
- Polsat News – 257 tys.,
- wPolsce24 – 195 tys.
Na kanale „Super Expressu” na YouTube i stronie se.pl transmisja uzyskała 810 tys. wyświetleń. W momencie szczytowym debatę oglądało tam 138 tys. osób.
Popularność debaty „Super Expressu” w Internecie
W dniu debaty i dzień później wygenerowano ponad 630 wzmianek w mediach niezwiązanych z „Super Expressem” – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Analiza Res Futura wskazuje, że ekspozycja treści związanych z debatą osiągnęła 1,2 miliarda kontaktów, przewyższając wynik wcześniejszej debaty w Końskich (1 miliard). Użytkownicy Internetu zetknęli się ze wzmiankami o wydarzeniu średnio 48 razy w ciągu kilku godzin.
Udział wszystkich kandydatów i unikalna formuła debaty
Debata prezydencka „Super Expressu” była pierwszym wydarzeniem tej kampanii z udziałem wszystkich kandydatów. Format spotkania umożliwił bezpośrednią wymianę pytań i opinii między uczestnikami, bez wcześniejszego uzgadniania tematów.