Ukraina 24 zakończyła nadawanie. Właściciel wycofuje się z rynku medialnego

Ukraina 24 kończy nadawanie

Kanał informacyjny Ukraina 24 zakończył nadawanie. Stacja była pierwszym źródłem informacji o działaniach wojennych na Ukrainie. Dlaczego właściciel zdecydował się na zamknięcie najchętniej oglądanej telewizji informacyjnej w tym kraju?

Rinat Achmetow rezygnuje z koncesji

Właścicielem Ukraina 24 był ukraiński biznesmen Rinat Achmetow. Zdecydował, że jego firma SCM opuści biznes medialny. Achmetow opublikował oświadczenie w tej sprawie:

„Podjąłem wymuszoną decyzję o opuszczeniu firmy inwestycyjnej SCM z branży medialnej. W tym tygodniu „Grupa Medialna Ukraina” zrezygnuje ze wszystkich koncesji na nadawanie i telewizję satelitarną naszych kanałów oraz koncesji na nasze media drukowane na Ukrainie na rzecz państwa. Zaprzestaniemy również działalności mediów internetowych”.

Ustawa deoligarchizacyjna

Wymuszona decyzja o wycofaniu się z rynku medialnego była podyktowana wejściem w życie ustawy „O zapobieganiu zagrożeniom bezpieczeństwa narodowego związanym z nadmiernym wpływem osób mających duże znaczenie gospodarcze i polityczne w życiu publicznym (oligarchów)”.

Jak tłumaczy Rinat Achmetow: „Jako największy prywatny inwestor w gospodarce Ukrainy wielokrotnie powtarzałem, że nie byłem, nie jestem i nie będę oligarchą. Krótki sześciomiesięczny okres określony przez prawo na sprzedaż aktywów medialnych i rosyjska agresja militarna na Ukrainę, nie pozwalają SCM na sprzedaż biznesu medialnego na warunkach rynkowych”.

Holding SCM składał się z 10 kanałów telewizyjnych i satelitarnych, zasobów internetowych oraz mediów drukowanych. Łączna kwota inwestycji w sektor medialny przekroczyła 1,5 miliarda dolarów.