Netflix obniża jakość filmów i seriali. Poszkodowani Europejczycy

Reklama

Platforma filmowa Netflix na wniosek komisarza Unii Europejskiej Thierrego Bretona obniżyła o 25% jakość transferu dla klientów z Europy. Powodem jest zwiększenie obciążenia Internetu. Jak długo abonenci będą oglądali filmy w gorszej jakości?



Praca a później rozrywka

Przez pandemię koronawirusa większość mieszkańców Europy pozostaje w domu. Z tego powodu nastąpił wyraźny wzrost obciążenia sieci Internet. Wielu mieszkańców kontynentu zaczęło w większym stopniu korzystać z Netflixa. Szczególnie sieć obciąża oglądanie produkcji w jakości 4K i HD.

Przedstawiciel Unii Europejskiej Thierry Breton chce poprzez redukcję transferu (streamingu) zmniejszyć uciążliwość dla tych Europejczyków, którzy w związku z pandemią przeszli w tryb telepracy.

30 dni z obniżoną jakością

W oświadczeniu Netflixa uzyskanym przez telewizjęFox News, rzecznik firmy powiedział: „Po rozmowach między komisarzem Thierry Bretonem i Reedem Hastingsiem (właścicielem Netflixa) oraz biorąc pod uwagę niezwykłe wyzwania jakie stawia koronawirus, Netflix postanowił zacząć zmniejszać transfer na wszystkie transmisje w Europie przez 30 dni. Szacujemy, że zmniejszy to ruch przez Netflixa w sieciach europejskich o około 25%, zapewniając jednocześnie naszym abonentom dobrą jakość usług. ”

Reklama
Reklama