Miesięczne zestawienie oglądalności na ekranach telewizorów, to nowe badanie wykonywane przez firmę badawczą Nielsen. Raport przedstawia udział telewizji satelitarnej, kablowej i naziemnej oraz platform streamingowych w odbiorze przez polskich widzów.
Telewizja satelitarna z najwyższym udziałem
W lutym najwięcej widzów oglądało telewizję satelitarną. Udział w rynku wyniósł 34,5%. Na drugim miejscu znajduje się telewizja kablowa z wynikiem 29,3% udziałów. Audytorium z wynikiem 23,9% uzbierała telewizja naziemna za pośrednictwem, której można bez dodatkowych opłat oglądać kilkanaście kanałów.
Netflix i YouTube z miesięcznym wzrostem
Tradycyjny sposób oglądania telewizji powoli jest zastępowany przez internetowy streaming. Z tej formy odbioru korzysta 6,4% widzów w naszym kraju. Średnio użytkownicy platform streamingowych w lutym spędzili 16 minut dziennie przed telewizorem. W porównaniu ze styczniem jest to wzrost o jedną minutę. Najpopularniejszą platformą jest Netflix z udziałem 1,8%. Na drugim miejscu uplasował się YouTube z udziałem na poziomie 1,5%. YouTube w porównaniu z ubiegłym miesiącem odnotował wzrost o 0,2 punktu procentowego.
Jaki debiut SkyShowtime?
Obserwowany jest wzrost oglądalności HBO Max, Disney+, Viaplay oraz SkyShowtime. Tego ostatniego premiera działalności w Polsce odbyła się właśnie w lutym br. Jednak żaden z tych serwisów w lutym nie uzyskał samodzielnie 0,5%. Łączny wynik platform (poza Netflix i YouTube) wyniósł 3,2%. Jest to wzrost z 2,7% w styczniu.
Raport został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Badanie obejmuje osoby powyżej czwartego roku życia.