Tydzień wyborczy to przypływ widzów do tradycyjnej telewizji. Widzowie na bieżąco chcą być informowani o przebiegu wyborów jak i wynikach głosowania. Podczas tegorocznych wyborów parlamentarnych też tak było, a stacje informacyjne zebrały rekordową liczbę widzów.
Stacje informacyjne ze wzrostem oglądalności
Badanie dotyczy okresu 9-15 października br. Największą średnią widownię wśród stacji informacyjnych zdobyło TVN24 z wynikiem 8,44% udziałów w rynku TV (424 239 widzów). Ponadto TVN24 odnotowało kolejny sukces, ponieważ w badanym tygodniu zajęło drugie miejsce wśród wszystkich badanych stacji w grupie wiekowej 4+.
Na drugim miejscu wśród stacji informacyjnych uplasowało się TVP INFO z wynikiem 6,74% udziałów w rynku telewizyjnym (338 863 widzów).
Podium zamyka tradycyjnie Polsat News z wynikiem 2,28% (114 781 widzów).
Czwarte miejsce przypadło kanałowi Wydarzenia 24 - stacji informacyjnej należącej do Grupy Polsat – z wynikiem 1,09% (54 948 widzów).
Poniżej prezentujemy zmianę udziału w rynku w porównaniu z tygodniem 2-8 października br.
nazwa | 2-8 października 2023 | 9-15 października 2023 | zmiana |
![]() |
6,91% | 8,44% | 1,53 p.p. ⬆️ |
![]() |
5,93% | 6,74% | 0,81 p.p. ⬆️ |
![]() |
1,78% | 2,28% | 0,50 p.p. ⬆️ |
![]() |
0,83% | 1,09% | 0,26 p.p. ⬆️ |
Dane: Nielsen Media